Hastaneler için çevre danışmanlığı hakkında

Üyeler Görebilir
'ÇEVRE KANUNUNCA ALINMASI GEREKEN İZİN VE LİSANSLAR YÖNETMELİĞİ EK-2 10.14 Hastane ve sağlık kuruluşları (yatak kapasitesi 20 ve üzeri olanlar).* şeklindeki hastaneler Sağlık Bakanlığı'nın çıkarmış olduğu bir genelge ile yılbaşından sonra danışmanlık hizmeti almayacakmış' diye bir söylenti var. Bu genelge 81 ile de gönderilmiş. Bu konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar, konunun doğruluğu ile ilgili yardımcı olabilirler mi?
 
Üyeler Görebilir
Devlet hastaneleri için bir yazı yayımlandı ama orda danışmanlık hizmeti alamayacaklarına dair bir ifade olduğunu hatırlamıyorum. Sadece il sağlık müdürlükleri bulundukları ilde çevre yönetim birimi kuracak ve devlet hasnelerine hizmet verecek şeklinde anlamıştım yazıyı. Ayrıca bahsedilen yazı bu forumda paylaşılmıştı.
 
Üyeler Görebilir
danışmanlık hızmetı alacaklar fakat bu kendı bünyelerınde oluşturdukları çevre yönetim birimi ile olacak
Yani diyorlar ki ben bir devlet kurumu olarak özel bir şirketten hizmet almam, anlaşma yapmam
 
Üyeler Görebilir
@superjax
size bişey sorabilir miyim? Gfb evraklarını yüklerken izin konularından hangisini seçerek yükleme yaptınız? ( tehlikeli atık deşarj, hava emisyon...vb)
 
Üyeler Görebilir
şu an tesis tıbbi atığını lisanslı bir firmaya teslim ediyor. izin ve lisanslar yönetmeliği 20 yatak üstü çevre görevlisi bulundurup, izin alacak,20 yatak altı ise çevre görevlisi bulunduracak diyor (benim anladığım ve yorumum) bende hangi konuda izin alması gerekli diye düşünürken, bi yazı ile topu İl Çevreye attım ve şu anda hangi konularda izin alınacak değerlendiriyorlar. Yazının cevabına göre hareket edeceğim
 
Üyeler Görebilir
düzeltme : 20 yatak ve üstü hastaneler çevre iznine tani ve çevre görevlisi bulunduracak / danışmanlık hizmeti alacak
20 yatak altının Çevre görevlisi bulundurma / danışmanlık hizmeti alma gibi bir yükümlülüğü yok.
 
Üyeler Görebilir
forumda daha önce bu konu açılmıştı. bahsi geçen yazı ekte bilginize sunulmuştur. bence doğrudur çünkü yazının içeriğinde danışmanlık şirketinden bahsedilmiyor. özel firmalardan danışmanlık hizmeti almayacaklar. yazıyı incelemenizi tavsiye ederim.

forumda sağlık bakanlığı çevre görevlisi yazısı diye aratırsanız yorumlara ulaşabilirsiniz
 

Ekli dosyalar

Üyeler Görebilir
özel bir hastaneye cevre danışmanlığı yapıyorum esasen tersanelere yağtım bu zamana kadar hastane benim için ilk olacak ve bu konu hakkında hastanenin te tarz bildirimleri oluyor yardımcı olabilirseniz memnun olurum. SEVESO, TABS vs gibi?
 
Üyeler Görebilir
TABS, yıllık tıbbi atık miktarı bildiriliyor
SEVESO konusunda ben de kararsızım açıkçası yapan hastane duymadım ben de yapmadım, fikri olan varsa söylerse sevinirim...
 
Üyeler Görebilir
Bende emin olamadığımdan yardım istemek istedim. İnşallah bir bilen vardır. yardımcı olursa çok memnun olurum.

Buarada TC Sağlık Bakanlığı'nın yayınladığı Çevre Yönetimi Hizmeti konulu yazıda özellikle çevre danışmanlık hizmetinden bahsediyor. Ya bünyesinda cevre görevlisi bulunduracak yada danışmanlık firmasından hizmet alıcak die bir ibare de mevcut. Eke bu yazıyı koyuyorum incelerseniz sanırım iyi olur :)
 

Ekli dosyalar

Üyeler Görebilir
Benim buradan anladığım Devlet Hastanelerinin belirli bölgelerde sağlık birimi oluşturacağı, yani danışman firmalara yöneleceklerini sanmıyorum
 
Üyeler Görebilir
sanırım okumadınız tam olarak; ya cevre birimi kuracak, yada yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmalarından hizmet alacaktır diyor.
 
Üyeler Görebilir
cansu hanım eklemiş olduğunuz dosya zaten birkaç konu yukarıda paylaşılmıştı.

ayrıca yazıda şöyle bir ifade var. lütfen bu yazıyı yanlış yorumlamayın.

......İlgi (a)'de kayıtlı Yönetmelik gere ği 01.01.2009 tarihinden itibaren 24 ay içerisinde, yatak
kapasitesi 20 ve üzerinde olan sağlık kuruluşları ve hastanelerde en az 1 çevre görevlisi çalıştırmak
veya çevre yönetim birimi kurmak yada yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmalarından hizmet
alma zorunluluğu getirilmiştir.......

yönetmelikte bu ifade yer alıyor olabilir ancak sağlık bakanlığı danışman firmalardan hizmet almaktansa ekte bulunan dosyanın içeriğinde yer alan 5 yoldan herhangi birini seçerek bu yükümlülüğü yerine getiriniz diyor. bu 5 maddenin hiçbirinde ilk 4 madde şartı sağlanmıyorsa danışman firmadan destek alın diye bir ifade yok. yani uzun lafın kısası personeli kendi bünyenizde istihdam ediniz deniliyor.
 
Üyeler Görebilir
Ekte paylaştığınız yazılar sonrası şöyle bir durum oluşmuştu: Eğer ilgili ilin sağlık md.'lüğünde çevre müh. var ise danışmanlık hizmeti almanıza lüzum yok; eğer yok ise alınabilir hükmü doğmuştu.. Yani bulunduğum ilde konuştuğum devlet hastanesi yetkilileri böyle söylemişlerdi. Şu anki duruma ise bulunduğum ilden örnek vereyim. İl çevre ve Sağlık il Müdürlüğü anlaşamıyorlar; Sağlık il md. lüğü hastanelere bakmak için ÇDHYB almaya çalışıyor diye konuşulmakta. Yani ne olacağı biraz muamma..
 
Üyeler Görebilir
@murat gülen
Özel hastaneler danışmanlık hizmeti alabilir.Devlet hastaneleri, İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde kurulan çevre yönetim biriminden hizmet alacaklar.
 
Üyeler Görebilir
arkadaşlar konuya son noktayı koymak isterim. Bakanlığın yazısında Devlet Hastaneleri bulundukları ilin Sağlık Müdürlüğünde en az 2 adet çevre görevlisi bulunması ve Çevre Yönetim Birimi kurulması durumunda danışmanlık şirketlerinden hizmet alınmaması istenmektedir. Biz çalıştığımız İlin Sağlık Müdürlüğünde çevre yönetim birimi kurduk (çevre ve şehircilik bakanlığından onay alındı) ve tüm hastaneleri bu birime bağladık fakat çoğu İlin Sağlık Müdürlüğünde Çevre Mühendisi yok. Türkiye de Sağlık Müdürlüklerinde çalışan Çevre Mühendisi sayısı 50 yi geçmez diğer branşlardan ise sınava girip çevre görevlisi belgesi alan kişi sayısı da az bu yüzden aldığım duyumlara göre 7-8 ilde çevre yönetim birimi kurulmaya çalışılıyor diğer iller mecburen danışmanlık şirketlerinden hizmet satın alacaktır.
 
Üst