Hastaneler için çevre danışmanlığı hakkında

Üyeler Görebilir
'ÇEVRE KANUNUNCA ALINMASI GEREKEN İZİN VE LİSANSLAR YÖNETMELİĞİ EK-2 10.14 Hastane ve sağlık kuruluşları (yatak kapasitesi 20 ve üzeri olanlar).* şeklindeki hastaneler Sağlık Bakanlığı'nın çıkarmış olduğu bir genelge ile yılbaşından sonra danışmanlık hizmeti almayacakmış' diye bir söylenti var. Bu genelge 81 ile de gönderilmiş. Bu konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar, konunun doğruluğu ile ilgili yardımcı olabilirler mi?
 
Üyeler Görebilir
@Göksel Kurtuluş


ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM...

Arkadaşlar danışmanlığını yeni yapmaya başladığım bir hastanenin kan analiz laboratuvarından çıkan suları kanalizasyon sistemine verdiklerini öğrendim dahası bi kaç laboratuvarın sularını da kanalizasyona bağlayacaklarını söylediler bu konuda yapılması gereken nedir ve kanalizasyona evsel atıksu dışında hastanelerin gönderebileceği atıksu bulunmakta mıdır ?
 
Üyeler Görebilir
@Ahmet_Şahin

ilgili belediyeye zaten kanal bağlantı iznine başvuracaksınız. belediye bu atıkların alımını kabul ederse kanal bağlantı izninde bunu da yazarsa sıkıntı olmaz.
 
Üyeler Görebilir
@Tarik Can
Teşekkür ederim..
Tarık Bey kanal bağlantı iznine başvurmadan önce görüş sormak için bir yazı gerekiyormuş sanırım bu yazının bir örneği var mı acaba ?
 
Üyeler Görebilir
Arkadaşlar merhaba,
Şirketimin içinde sağlık servisimiz var. Sağlık servisinin tıbbi atıkları yönetmelik usulüne göre toplanarak bertaraf edilmektedir. 2012 yılı atık miktarlarını, gönderim belgelerini ve eğitim formlarını her yıl olduğu gibi il çevreye ilettim. gelen yazıda ünite içi atık yönetim planı göndermemi istediler. Yönetmelikte okuduğum ve sizlerinde belirttiği ünite içi atık yönetim planının gönderim zorunluluğu bulunmamaktadır. Yönetmelik sadece atık miktarlarının her yıl valiliğe gönderilmesini belirtmektedir. Şuanda nasıl bir yol izleyeceğim konusunda kararsız kaldım. Bana yardımcı olabilir misiniz?
 
Üyeler Görebilir
İl Çevre Müdürlükleri ihtiyaç duyduklarında sizlerden evrak isteyebilirler, bu normaldir. Ünite içi atık yönetim planınız varsa bunu göndermenizde bir sakınca olmaz, sonuçta denetime geldiklerinde de buna bakacaklar.
 
Üyeler Görebilir
hastanelere danışmanlık yapan arkadaşlar;
Yönetmelikte, Sharpbox atık kutuları servislerde 72 saatten fazla bekletilmez’ gibi bir ibare yok. Ancak böyle bir ifade hiç duydunuz mu ? Yönetmeliklerde olmasa da il müdürlüklerinden böyle istekte bulunan bir yer var mı?
 
Üyeler Görebilir
Sharp boxların ne kadar süreyle serviste tutulacağı ile ilgili yazılı doküman ben de bulamadım, ancak UHESA'ya göre belirlendiğini ve de Sağlık Bakanlığının verdiği enfeksiyon eğitimlerinde bununla ilgili bilgi verildiğini duymuştum. İl Çevre denetimlerinde 72 saatte kapatılması/ kapatılmaması gibi bir soruyla karşılaşmadık. Yalnızca sharp box ın 3/4 ü dolmasa da prosedürde belirlediğimiz sürede kapadığımızı söyledik. Ancak bazı hastane denetimlerinde 48 saat olmalı denilmiş. O da Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliğine göre atık deposunda bekleme süresi baz alınmış. Bu tip konulara enfeksiyon hekimi/ hemşiresi daha hakim olur, onlara danışın.
 
Üyeler Görebilir
sağlık bakanlığı kendi yönetim birimlerini kurmaya çalışıyor. Bunun dışındaki tüm sağlık tesisleri hizmet almaya devam etmekte. hatta sağlık bakanlığının çoğu birliğinde de birim kurulmadı.

sözleşmesi devam edenler sözleşme sürelerinin dolmasını bekleyecek elbette.
 
Üyeler Görebilir
Arkadaşlar hastanelerde narkotik ilaçların ve boş ambalajlarının uzaklaştırılması konusunda nasıl bir yol izliyorsunuz

hastanelerde ünite içi atık yönetim planı hazırlama yükümlülüğü bizde mi
 
Üyeler Görebilir
@morgul


Narkotik ilaçlar ve boş ambalajlar (üzerinde tehlikelilik işareti olanlar, uyarıcı yazı bulunanlar) tehlikeli atık olarak ayrı toplanıyor. İlaçları 18 01 09, ambalajları da 15 01 10 atık koduyla veriyoruz.

Evet, ünite içi atık yönetim planını hazırlamalısınız.
 
Üyeler Görebilir
@morgul

Her belediyenin uygulaması farklı olabilir. Bu konuyu ilgili belediyenizin tıbbi atıklardan sorumlu birimiyle görüşmenizde fayda var.
 
Üyeler Görebilir
@morgul
danışmanlığını yaptığım 3 hastanenin de EAYP si yeni onaylandı, tıbbi atık sözleşmeleri de hepsininki eskiydi, ama bir sorun olmadı.
 
Üyeler Görebilir
vakif üniversitesine danışmanlık hiz. veriyoruz. ek binası bulunmakta. Ek bina için ayrı bir izin başvurusu vs yapılması gerekiyor mu. Ek bina bir üst sokakta. ancak vakıf üni hast olduğu için sicil gazetesi yok, ruhsatı yok, faaliyet belgesi yok...Nasıl yürüyecek işlemler
 
Üyeler Görebilir
Hastaneler için izin başvurusu yapacaksanız zaten şimdilik herhangi bir izne tabi değildir. fakat kanalizasyon bağlantı izni, jeneratör varsa kapasitesi yılda ne kadar kullanıldığı,ve ya herhangi bir emisyon kaynağının olmadığını taahhüt eder çevre il müdürlüğüne başvuru yapacaksın. ek binalar için sözleşmede ek bina eklemişsen bir sıkıntı çıkmaz başvuruda ikisi için olduğunu belirtirsin. il müdürlüğü gerekli işlermleri yapar herhangi bir sıkıntı çıkacağını zannetmiyorum.
 
Üyeler Görebilir
Arkadaşlar hastanelerde son kullanım tarihi geçmiş ameliyat ipi, sonda, alçı, enjektör ucu gibi malzemelerin imhasında izlenecek yolla ilgili bilgisi olan varsa acil dönebilir mi?
 
Üyeler Görebilir
Arkadaşlar Merhaba ;
Özel bir hastanede çevre danışmanı olarak çalışmaktayım.Hastanemizde yapılan düzenleme sonucu tıbbi atık ve tehlikeli atıklardan sorumlu personellerde değişiklik yapıldı.Sorumlu persolene İl Çevre Müdürlüğünden eğitim alıp, sertifikası bulunması gerekiyor mu ? Bu konu hakkında yapılması gerekenler nelerdir ? Bilgi olan kişiler yardımcı olursa çok sevinirim :)
 
Üst