Hastane çevre görevlisi

Üyeler Görebilir
180 yataklı hastanede çevre görevlisi olarak çalışan çevre müh...hastane ile ilgili çevre konusunda hangi işlemlerin yapılması gerekir...
çok teşekkür ederim başarılar dilerim...
 
Üyeler Görebilir
BILGİLERİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER ARKADAŞLAR. YENI OLDUGUM ICIN VE OKULU BITIRDIKTEN UZUN YILLAR SONRA MESLEKLE ILGILENDIGIM ICIN COK ZORLUK ÇEKIYORUM. ŞIMDI BETON ISLETME TESISINE BAKIYORUM GURULTUDEN MUAF DEGIL BU SURECTE NASIL OLACAK. MUDURLUĞE NASIL BIR DILEKCE YAZACAGIM YARDIMCI OLURSANIZ SEVINIRIM.
 
Üyeler Görebilir
Sayın theroddi,
Öncelikle tesisinizin Çevre Kanununca Alınması Gereken İzin ve Lisanslar Hakkındaki Yönetmelik eklerinde yerini bulun. Eğer varsa bu eklerde, alınması gereken izne göre hazırlamanız gereken belgeler yine aynı yönetmelikte mevcut. O belgeleri hazırlayıp internet üzerinden GFB başvurusu yapacaksınız. ( Emisyon konusu varsa önce İl Çevre'ye dilekçe ile başvurup İl Müdürlüğü Uygunluk Yazısı almanız gerekebilir ) GFB den sonra 6 ay içinde geri kalan belgeleri tamamlayıp İzin için başvuru yapacaksınız.
 
Üyeler Görebilir
Arkadaşlar bende bir hastanenin danışmanlığını yapıyorum. Bende sizin gibi önceleri hastanelerin bir fabrika gibi üretim yada üretimden kaynaklanan bir emisyon çıkışı olmadığı için muaftır diye İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğüne başvuruda bulundum (başvuru yaptıgım zaman henüz bakanlık değişmemişti İl Çevre ve Orman Müdürlüğüydü) sonra ilgili mühendisler geldi aynı şekilde anlattım ve açıklamaları şu oldu. Hastane fabrika gibi değil üretim yok emisyon yok fakat ısınmadan dolayı kazanları var ve bunlarında belirli bir ısıl gücü olduğu için hastaneyi emisyon izinine koydular ve fiziksel şartları sağlayıp hastane için İl Müdürlük Uygunluk yazısını aldım . Yani özet olarak İstanbul hastaneleri emisyon izinine tabi tutuyor. Bilginize arkadaşlar.

Herkese kolay gelsin..
 
Üyeler Görebilir
Konu bilgi paylaşımının yapılabileceği güzel bir konu. O yüzden tartışma mesajlarını kaldırıp konudan ayrılmadan devam etmesi daha iyi olacaktır.
 
Üyeler Görebilir
arkadaşlar bilgileriniz için teşekkürler
bir çevre görevlisinin yapacağı işleri sırasıyla ve maddeler halinde form da yer versek çok makbule geçer.
 
Üyeler Görebilir
Sayın arkadaşım benim demek istediğim bir işletme ile ilk antlaşmadan denetim bitimine kadar yapması gereken yazışmalar ve görevlerin sıralanması idi .
 
Üyeler Görebilir
Merhaba ben üniversite hastanesinde çevre görevlisi olarak çalışmaya başladım benim sorum hastanede çevre görevlisinin bağlı oduğu birim neresi olmalı daha önceki çevre görevlileri ev idaresine bağlı çalışmışlar
 
Üyeler Görebilir
Merhaba,

Ev idaresinin açıklaması nedir tam olarak bilemiyorum ancak ben Kalite Birimine bağlı olarak çalışıyorum. Bazı hastaneler Teknik Birime bağlı çalıştırıyorlar. Hastanede çevre ile ilgili konularda daha önce hangi birim çalışmışsa ona yerleştiriyorlar genellikle.
 
Üyeler Görebilir
ev idaresi birimi temizlik denetiminden sorumlu önceki yıllarda çevre görevlisi olmadığı için görev onlara verilmiş bu yüzden de sorumlu onlar olarak görünüyor
 
Üyeler Görebilir
Bence mantıklı bir bölüm operasyonu onlar yürütüyor. Hangi bölümde olursanız olun bir şekilde tüm bölümlerle koordineli çalışmanız gerekiyor ve birşeyler yaptırtmanız gerekiyor. Keşke Başhekimliğe direkt bağlı olabilsek, herşey daha kolay olurdu.
 
Üyeler Görebilir
Hastanelerle Çevre Görevlisi olarak sözleşme yapmak için mutlaka bir Çevre Danışmanlık firmasında çalışıyor olmak zorunluluğu var mıdır? Şahsi olarak hastanelerde Çevre Görevlisi olarak çalışabilirmiyiz? Teşekkürler.
 
Üyeler Görebilir
@Gökhan Bayrı

Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!


Çevre Görevlisi ve Çevre Danışmanlık Firmaları Hakkındaki Yönetmelik (REGA 12.11.2010/27757)

Çevre görevlisi çalıştırma ve çevre yönetim birimi kurma kriterleri

MADDE 7 – (1) Tesis veya faaliyetlerden;

a) Çevre Kanununca Alınması Gereken İzin ve Lisanslar Hakkında Yönetmeliğin Ek-1 listesinde yer alan faaliyet veya tesisler, çevre yönetim birimlerini kurmak ya da yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmalarından çevre yönetimi hizmeti almak,

b) Çevre Kanununca Alınması Gereken İzin ve Lisanslar Hakkında Yönetmeliğin Ek-2 listesinde yer alan tesisler, en az bir çevre görevlisi istihdam etmek ya da yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmalarından çevre yönetimi hizmeti almak veya çevre yönetim birimi kurmak,zorundadır.

(2) Organize sanayi bölgeleri yönetimleri bünyesinde, en az bir çevre görevlisinin istihdam edilmesi veya çevre yönetim biriminin kurulması ya da çevre danışmanlık firmalarından çevresel faaliyetlerin yürütülmesi hususunda çevre yönetimi hizmetinin alınması zorunludur.

(3) Belediyeler, il özel idareleri ve mahalli idare birlikleri veya bunların iştirakleri, Çevre Kanununca Alınması Gereken İzin ve Lisanslar Hakkında Yönetmeliğin Ek-1 ve Ek-2 listelerinde yer alan tesis veya faaliyetleri çevresel açıdan yönetmek üzere en az bir çevre görevlisi çalıştırmakla veya çevre yönetim birimi kurmak ya da yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmalarından çevresel faaliyetlerin yürütülmesi hususunda çevre yönetimi hizmeti almakla yükümlüdür.

(4) Sağlık kuruluşları ve hastanelerden, yatak kapasitesi 20 ve üzerinde olanlar en az bir çevre görevlisi çalıştırmak veya çevre yönetim birimi kurmak ya da yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmalarından hizmet almakla yükümlüdür.

Gökhan Bey, umarım yardımcı olabilmişimdir.


@Yasemin Aslantürk

Gördüğünüz üzere bu işin "bence"si yok Yasemin Hanım.

İyi Çalışmalar.
 
Üyeler Görebilir
@Melih Coşar arkadaşın "Şahsi olarak hastanelerde Çevre Görevlisi olarak çalışabilirmiyiz? "sorusundan hastane bünyesinde çalışan olmadığını anlıyorum. dışardan bir çevre müh/ çevre görevlisi danışmanlık hizmeti veremez eğer verecekse o kurum tesis tarafından sigortasının yatması gerekir.
-hastanelerde devlet kurumu olduğundan arkadaşın hastaneye ataması yapılmadan hastanede tarafından sigortası yatırılamaz .
-hastanler hizmet satın alabilir bu alın neticesindede hizmet faturası ile döner sermaye saymanlığından bu bedel temin edilir.( şahıs olarakta fatura kesemez diye biliyorum)
 
Üyeler Görebilir
Yasemin Hanım

Yönetmelik gayet açık: Şahsi olarak'dan benim anladığım: "Hastane'de çevre görevlisi olarak çalışabilir miyim?" sorusudur. Sizin düşündüğünüz gibi olsa bile bir mühendis olarak düşüncelerinizin temelini bir zemine(yönetmelik, kanun, tebliğ,direktif, vs..) oturtmanız gerekmektedir. Hatta örnek vermek gerekirse: Yukarıda bana verdiğiniz cevabı arkadaşa vermiş olsaydınız ve altına benim yazmış olduğum yönetmelik maddelerini yazmış olsaydınız daha doğru olacağının kanaatindeyim.

İyi Çalışmalar,
 
Üyeler Görebilir
"Hastane'de çevre görevlisi olarak çalışabilir miyim?" sorusudur.
@Melih Coşar

Evet ben "Hastane'de çevre görevlisi olarak çalışabilir miyim?" demek istemiştim. Ayrıca böyle çalışan arkadaşlar var ise, buraya yazmaları harika olurdu. Ayrıca yasemin hn. dediği Devlet kuruluşu hastanelerden çok artık her yerde özel hastaneler açılıyor. Buralarda da çalışılamaz mı? Sigorta konusunda anlaşılabilir gibi geliyor bana. Bildiğim kadarıyla, daha doğrusu yönetmelikte incelediğim üzere Bir çevre görevlisi 3 hastaneden fazla anlaşma yapamıyor.

Yani benim esas sorum şu şekilde: Yönetmelikte 20 yataktan fazla kapasitedeki sağlık kuruluşlarında çevre görevlisi çalıştırma yada çevre danışmanlıktan danışmanlık almak zorunda. Ben yönetmelik şartlarına uyan 3 hastane ile, çevre danışmanlık firması olmadan, bağımsız olarak, tek başıma, anlaşma sağlayıp çevre görevlisi olarak çalışabilirmiyim?
Şunu da sormak isterim, hastanelerin hepsi mi çevre danışmanlıktan hizmet alıyor bu konuda? Bilgisi olan yazabilir mi?
 
Üst