Gfb alma süreci

Üyeler Görebilir
Herkese selamlar.
Bir Hazır beton tesisinin yada herhangi bir işletmenin gfb alma süreci ne kadar süredir? bu işte yeniyim bilgi almak istiyorum.
 
Üyeler Görebilir
Mustafa bey,

Gfb süreciniz hangi izin ve lisans konusu / konularında başvurduğunuza göre değişmektedir. Ek-1 listesinde yer alan tesis için değerlendirme süreci daha uzun olmakla eğer bulunduğunuz il yüksek nüfuslu ise Müdürlük tarafındanda değerlendirilmesi uzun sürebilir. Sistemden Gfb sürecini başlattığınız günden itibaren 6 ay içinde gfbsini çıkarmalısınız. Ancak bazı işlemler vardır ki bu süreçten uzun sürecektir. Size tavsiyem ne konuda izin alıyorsanız uygunluk yazılarını, iş akım şemalarını, eğer gerekiyorsa tesis içindeki imalatları sistem üzerinde sayacı başlatmadan tamamlamanız. Böylece direk sistem üzerinde dosyaları yükler başvuruda bulunursunuz. Değerlendirme süresi 30 gün civarında sürer ortalama.
 
Üyeler Görebilir
@S.Gönenç
Teşekkürler S. Gönenç Bey.
Kafamda birşeyler şekillenmeye başladı
Henüz danışmanlığımız kurulma aşamasında online portalada daha giriş yapamıyorum dolayısıyla hangi konuda izin almam gerektiği ne tür adımlar izlemem gerektiği mevzularında inanılmaz bir bilgi karmaşası yaşıyorum. acaba online portal hazır olduktan sonra sistem bana yardımcı olabilirmi yüklemem gereken dosyalar vs..
 
Üyeler Görebilir
ÇEVRE KANUNUNCA ALINMASI GEREKEN İZİN VE LİSANSLAR HAKKINDA
YÖNETMELİK KAPSAMINDA EVRAK ÜZERİNDEN YAPILACAK ÇEVRE İZİN/LİSANS BAŞVURULARINDA
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
  1. Başvuruların,
    Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
    Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
    sında yer alan bilgiler ile
    Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
    sinde yer alan belgeleri içeren başvuru dosyası hazırlanarak bir dilekçe ekinde yapılması gerekmekte olup, dilekçe örnek formatına aşağıdaki linkten ulaşılabilmektedir.
    Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!

    Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
  2. Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
    amacına uygun olarak bütüncül bir yaklaşım çerçevesinde değerlendirme yapılabilmesi için işletmenin yapacağı geçici faaliyet belgesi başvurusunun, işletmenin tabi olduğu tüm izin/ lisans konularını içermesi gerekmektedir.
  3. Tüm çevre lisansı konularında yapılacak geçici faaliyet belgesi başvurularının emisyon ve atıksu deşarjı konulu çevre izin başlıklarını; ayrıca ömrünü tamamlamış lastik ve atık pil ve akümülatör geri kazanım çevre lisansı konularında yapılacak geçici faaliyet belgesi başvurularının ise emisyon ve atıksu deşarjı konulu çevre izin başlıklarının yanı sıra gürültü konusunu da içermesi gerekmektedir.
  4. Geçici faaliyet belgesi başvuru dosyasında Ek3A(Başvuru formu) ‘da yer alan bilgilerin ve Ek-3B (ortak belgeler ) bölümünde yer alan belgelerin bulunması gerekmekte olup, Ek-3B(özel belgeler) ‘de yer alan belgeler ise işletmenin tabi olduğu çevre izin/lisans konusuna göre dosyaya eklenecektir.
  5. Başvurular bu yıl sonuna kadar Bakanlığımızca yetkilendirilmiş çevre görevlisi, çevre yönetim birimi ve çevre danışmanlık firmalarının yanı sıra işletmeciler tarafından da yapılabilecek olup, 01/01/2011 tarihi itibariyle ise sadece Bakanlığımızca yetkilendirilmiş çevre görevlisi, çevre yönetim birimi ve çevre danışmanlık firmaları tarafından yapılacaktır.
  6. Geçici faaliyet belgesi başvurularının;
    Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
    listesinde yer alan işletmeler için Bakanlığa,
    Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
    listesinde yer alan işletmeler için ise İl Çevre ve Orman Müdürlüklerine yapılması gerekmektedir. İşletme adına aynı adreste yer alan EK-1 ve EK-2 listesine tabi entegre faaliyet veya tesislerin birlikte bulunması halinde başvuruların bir bütün olarak Bakanlığa yapılması gerekmektedir.
  7. Geçici faaliyet belgesi başvurusunun incelenmesi aşamasında işletmelere eksikliklerin tamamlanması için herhangi bir bildiriminde bulunulmayacak ve başvuru dosyası iade edilecektir. Başvuru dosyasına sonradan herhangi bir bilgi ve belge ilave edilemeyecektir. Bu kapsamda, başvuruların Yönetmelikte yer alan ve yukarıda da sıralanan hususlar çerçevesinde eksiksiz yapılması gerekmektedir.
 

Ekli dosyalar

Üyeler Görebilir
Çevre izni başvurusu için adımlar ve gerekli belgeler
ÇEVRE İZİN BELGESİ adı altında yapılacak başvurularda birinci adım izin konusu ile ilgili
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
Belgenin temini olmalıdır. (örneğin; emisyon için İl müdürlüğü uygunluk yazısı) İkinci adımda ise
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
Belgeler ve izin konusu ile
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
özel belge/belgeler beraberinde Geçici Faaliyet Belgesi başvurudur. Üçüncü ve son adımda ise İzin sürecini tamamlamak üzere Başvuru kapsamınıza uygun bilgi ve belgelerin (örneğin; emisyon için Emisyon Ölçüm Raporu)
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
imidir.
ÇEVRE İZİN KONULARI

Çevre İzinleri beş ana başlık halinde ÇEVRE İZİN BELGESİ
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
altında bir araya toplanmıştır.
Emisyon konulu çevre izni
Gürültü konulu çevre izni
Atıksu konulu çevre izni
Tehlikeli madde atıksu konulu çevre izni
  • Birinci adım : Tehlikeli madde
    Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
    tesisi proje onayı
    (27.4.2004 tarihinden sonra inşaatı başlamış atıksu arıtma tesisleri için) veya muaf olduğuna dair belge (27.04.2004 tarihten önce kurulan veya inşaatına başlanılan atıksu arıtma tesisleri için)
  • İkinci adım : Geçici faaliyet belgesi
    Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
  • Üç
    Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
    cü adım : Tehlikeli madde atıksu desarjı teknik bilgiler
    Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
Derin deniz desarjı konulu çevre izni
 
Üyeler Görebilir
kapasite raporu yerine gecebilecek belge? Ticaret ve sanayi odalarının dışında bu belgeyı nerden alabiliriz.iyi çalışmalar..
 
Üyeler Görebilir
şöyle bir bilgi var;


Kapasite Raporu Yerine Geçen Ekspertiz Raporu

TOBB’dan aldığımız bir yazıda son günlerde bazı odalarımızca sınai tipte bir üretimden gerekli olan makine ve teçhizatın bulunmadığı gerekçesi ile bazı gıda işletmelerine kapasite raporu düzenlenemediği belirtildiğinden konu Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’na bildirilmiştir.
Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’ndan alınan cevabi yazıda, kapasite raporu düzenlenemeyen işyerleri için odalarca verilecek ”Kapasite Raporu düzenlenememiştir” yazısına istinaden, işletmenin ortalama beygir gücü ve toplam personel sayısına ilişkin tespitlerin Tarım İl Müdürlükleri tarafından yapılan denetimler ile tespit edileceği ve bu belgenin kapasite raporu yerine geçmesi gerektiğinin 05.10.2004 tarihinde tamim edildiği bildirilmiştir.(alıntıdır)
 

Ekli dosyalar

Üyeler Görebilir
hazır beton santrali ve segment fabrikası yani sanayi odası düzenleyebiliyor.Bunun haricinde yetkilendirilmiş kurum yok galiba şuanda
 
Üyeler Görebilir
@CMNet Okuru
peki şunu sormak istiyorum. Maden sahaları için MİGEM (Maden İşleri Genel Müdürlüğü) den alınan Faaliyet Bilgi Formu da bu kapsamda Kapasite Raporu yerine kullanılabilir mi? Bir fikriniz var mı?
 
Üyeler Görebilir
Arkadaşlar 2 temmuzda yaptığım gfb başvurum bu gün itibariyle hala değerlendirmede yazıyor. Bu konuyla ilgili görüştüğümde hep haftaya bakabiliriz diyorlar .. çok yoğunlarmış.. yasal zorunluluk olarak 1 ay içinde sonuçlandırmaları gerekmiyormu.. bu konuyu nereye şikayet edebilirim??????
 
Üyeler Görebilir
Arkadaşlar sistem üzerinde GFB alma süresini başlattıktan sonra sisteme herhangi bir belge yüklemeden 6 ay geçerse bir sıkıntı olur mu?
Yani GFB başvurusu yapılmazsa.
 
Üst