Geçici faaliyet belgesi için gerekli belgeler

Üyeler Görebilir
Geçici faaliyet belgesi için gerekli belgeler :

1- ÇED Olumlu yada Gerekli Değildir Kararı (ÇED’ e tabi tesisler için) veya ÇED’ e tabi olmayan tesisler için kapsam dışı olduğunu gösterir yazı.

2- 3194 Sayılı İmar Kanunun Kapsamında;
2.1- 12/10/2004 tarihinden sonra yapılmış yapılarla ilgili olarak;
-Yapı kullanma izin belgesi
-İşletmede yapı kullanma izinleri bulunan yapıların dışında 12/10/2004 tarihinden sonra yapılmış bir yapı olmadığına dair tesis yetkilisi tarafından imzalanmış taahhütname,
2.2- 12/10/2004 tarihinden önce yapılmış yapılarla ilgili olarak;
-İşletmenin bu tarihten önce yapıldığını kanıtlayan resmi bir belge (Belediyeden alınacak resmi yazı, elektrik faturası, su faturası ve benzeri)
-İşletmede 12/10/2004 tarihinden sonra yapılmış bir yapı olmadığına dair tesis yetkilisi tarafından imzalanmış taahhütname,

3- Ticaret Sicil Gazetesi*

4- Kapasite Raporu, kapasite raporu yerine geçebilecek yetkili makamlardan alınmış diğer belgeler veya kapasite raporundan muaf olduğuna dair yetkili makamlardan alınmış belge.

5- İşletme Belgesi veya İşletme Belgesinden muaf olduğuna dair belge

6- Vaziyet Planı (İşletme alanındaki tesislerin ve birimlerin yerleşim planları)

7- İş Akım Şeması ve Proses Özeti (Hammadde kabulünden başlayarak her bir ünitede uygulanacak işlemlerin ayrıntılı açıklaması, gerekli şema, formül ve şekiller, atık kodları)

8- Çevre izin/lisan konusu/konuları ile ilgili özel belge/belgeler

GFB Başvuru formu örneği ektedir.

@Gülfem Polat
 

Ekli dosyalar

Üyeler Görebilir
@ondesduygu
Duygu hanım, bazen sistemsel sıkıntı olabilmektedir tekrar tekrar deneyin..ayrıca farklı tarayıcılardanda denerseniz belkide onunla ilgili olabiliyor bazen..
 
Üyeler Görebilir
@Gülfem Polat

Gülfem hanım merhaba
İş akış şeması ve taahhüt gibi evrakları sisteme yüklerken bu evrakların kim tarafından imzalanması gerekir?
Evrağı düzenleyen çevre görevlisinin bu evrakları imzalaması mı gerekir,gerekirse çevre görevlisinin de imza sirküsünü istiyorlar mı
Teşekkür ederim

@Gülfem Polat

Gülfem hanım merhaba
Bizde ÇED kapsam dışı evrağımızdaki adres eski adresimiz.Belediyeden adres değişikliği yazısı aldık.Bu ÇED evrağını kullanamaz mıyız?
 
Üyeler Görebilir
Merhabalar,Bazalt Ocağı ve Kırma Eleme Tesisi için uygunluk yazısı talebi yapmam gerekiyor. Ancak müdürlükte atıksu ve gürültü ölçümleri de istediler. İlk defa başvuru yapacağım için süreç hakkında pek bir bilgim bulunmamakta. Acaba uygunluk yazısı yazmadan önce mi bu ölçümler yapılacak yoksa Uygunluk yazısı talep edip bu işler için tutanak tutulduktan sonra mı bu eksiklikler giderilecek ? yardımcı olursanız sevinirim.
 
Üyeler Görebilir
@emrahgulmez
@emrahgulmez merhaba. Fiziksel şartlar sağlandıktan sonra öncelikle Çevre İzni Uygunluk Başvurusu yapacaksınız. Çevre İzni Uygunluk Başvurusu yapıldıktan sonra Geçici Faaliyet Belgesine başvurmalısınız. Ölçümler Geçici Faaliyet Belgesi alındıktan sonra yapılıyor.

Alıcı ortama atıksu deşarjınız mı var?
 
Üyeler Görebilir
@myegen
Öncelikle merhaba, işveren size vekaletname verdiyse iş akim semasini siz imzalayabilirsiniz ama taahhutnameyi isverene imzalattirin. Ced icin ise yenileme islemi yapin.
 
Üyeler Görebilir
ÇED evrağını yenilemek için tekrar il uygunluk mu çıkarmamız lazım.Nasıl yenileriz?

Vekalet nasıl olması lazım.Sizde bir örneği var mı.Teşekkür ederim
 
Üyeler Görebilir
@myegen
Hayir. Dilekce ile beraber kapasite raporu is akim semasi proses ozeti firmanin durumunu gosteren nazim imar planive eski cedide ekleyin. Hatta adres degisikligini gosteren belgeyide eke ekleyin.

Vekaletname ornekleri internette var.
 
Üyeler Görebilir
@myegen
@myegen merhaba. Öncelikle ÇED Kapsam Dışı yazısı aldığınız kapasite raporu ile son çıkan kapasite raporunuzu karşılaştırın. Herhangi bir kapasite artışı, proses değişikliği vb. değişiklik var mı belirleyin. Daha sonra ÇED Görüş dilekçesi hazırlayarak ÇED Yönetmeliğine göre yeniden değerlendirme isteyin. Eklerine ÇED Kapsam Dışı yazısı alınan Kapasite Raporunu, Güncel Kapasite Raporunu, Adres Değişikliği Yazısını, İş Akım Şeması ve Proses Özetinizi, Ticaret Sicil Gazetesi ve İmza Sirkülerini eklersiniz.
 
Üyeler Görebilir
@myegen
Eski ced belgesini ekleyin. Nazim imar plani firmalarin kus bakisi yerini gösteren bir plandir. Cogu il cevre bunu istiyor.
 
Üyeler Görebilir
@oknt

foseptik mevcut. il müdürlüğünde öncelikli olarak uygunluk yazısı başvursunu yapmam gerektiği söylendi. fiziksel şartlardan kast ettiğiniz bunker,elek,taşıma alanları için alınacak önlemler mi oluyor ?
 
Üyeler Görebilir
@emrahgulmez

Evet @emrahgulmez. Bu yerlerde tozuma olduğu için pulverize su sistemleri kurmanız lazım. Tesisiniz hangi ilde?

Anladığım kadarıyla evsel atıksular fosseptikte biriktiriliyor. Peki endüstriyel nitelikli atıksu (lastik yıkama veya prosesten oluşan atıksu) oluşuyor mu? Endüstriyel atıksu oluşuyorsa arıtma sistemi mevcut mu?
 
Üyeler Görebilir
@oknt
Hocam daha önce red edilen GFB başvurumuzu sistemden silinmesini talep ettik.sorumlu memur başvurunuzu sildik şimdi tekrar gfb başvurusu yapabilirsiniz dedi.ancak şöyle bir ekran çıkıyor karşımıza
 

Ekli dosyalar

  • Adsız.png
    Adsız.png
    28.7 KB · Görüntüleme: 19
Üyeler Görebilir
@myegen "Yenileme" başlığının altında "iptal nedeni ile" diye bir seçenek olması lazım. Onu kontrol edin. Sizinki red olmamış çünkü, bilerek iptal edilmiş ;)
 
Üyeler Görebilir
Hocam GFB başvurumuz red edildi.Yani başvuruyu iptal ettirdik.Zaman geçti eksiklikleri tamamlayamadık.Yeniden il uygunluk aldık.Şimdi tekrar GFB başvurusu yapıyoruz
 
Üst