Çevre Yönetim Birimi Kurmak

Üyeler Görebilir
İyi günler;

Şimdi soracağım soru bir uzman sorusu ve bilgisi olmayan rica ediyorum cevaplamasın, daha çok insanların kafasını karıştırmasın. Haftalardır bakanlığa ulaşmaya çalışıyorum fakat ulaşamadım, mail attım cevap alamadım.

Durum şöyle;
Bulunduğum holding 6 adet firmaya sahip, bu firmaların altısının da vergi numaraları farklı fakat holding adına tek bir vergi numarası da mevcut. Bildiğiniz üzere yönetmelikte belirtildiği üzere bir Çevre Yönetim Biriminin birden fazla tesis veya firmaya danışmanlık yapabilmesi için aynı vergi numaralarına sahip olmaları gerekiyor; buna dayanarak holdingin vergi numarası olan tek vergi numarasını referans göstererek, 2 çevre görevlisinden oluşan çevre yönetim birimi kurarak 6 firmanın da sorumluluğunu alabilir miyiz?

Şimdi geleyim ayrıntı sorulara;
1)Eğer bu şekilde çevre yönetim birimi kurabiliyorsak çevre görevlilerinin sigortaları holding adına mı yatıyor yoksa 6 firmaya dağıtılıp parça parça mı yatırılıyor?
2)bu bahsettiğim 6 firmanın 2 tanesinin birer adet şubeleri mevcut ve bu şubeler şehir dışında aynı lokasyonda, çevre yönetim birimi şehir dışına da bakabiliyor mu?
3)Bu 6 firmanın 3 tanesi aynı adreste, aynı fabrika içerisinde. Aynı adres olmasından ötürü aynı çevre görevlisi bu 3 firmaya bakabilir mi?
4)Çevre Yönetim Birimi nasıl kurulur? Bakanlıktan onay nasıl alınır?

Durumun karışık olduğunun ben de farkındayım fakat bu sorular yanıtlanabilirse Çevre Yönetim Birimi konusunda akıllarda soru işareti kalacağını düşünmüyorum.

İlgilenenlere teşekkürler.
 
Üyeler Görebilir
abi sorunum var ama.bu ilk profesyonel iş deneyimim ve patron ve müdürler benden daha çok hakim konuya.sıkıştırıp duruyorlar. hem madem ben danışman olacaktım neden okulda atıksu projesi hazırlattılar. neden neden neden. isyanlardayım.
 
Üyeler Görebilir
@cemba82

Arkadaşlar merhaba, bu vekaletname yükleme meselesinde sorun yaşayan var mı? Daha önceden yüklenebiliyorken şimdi tesis yetkilisinin onaylaması kısmında sorun çıkıyor. Yüklenemiyor. Kötü oldu bu şimdi, tesis yetkilisine ulaşıp imza attırmak kolay olmuyor her zaman :(
 
Üyeler Görebilir
Vekalet olarak birşey hazırlamadık biz çevre yönetim birimi kurmak için başvuruyu gönderdim. bakalık bakanlık isteyecek mi istemeyecek mi? Bence gereksiz evrak kalabalığı yaratır. Zaten sen çevre görelisini tesise senin işlerini alması için almışsın ve çevre görevlisi tanımı bir yönetmelikle belirlenmiş. danışmanlık firması olsak anlayacağım sonuçta hizmet alımı gibi bir durum var. ama bizim için geçerli bir durum değil mi? umarım istemezler böyle birşey bir de onun için uğraşmak istemiyorum.
 
Üyeler Görebilir
@esrasanli

merhaba esra hanım ben işe yeni başladım firmamızda çevre birimi kuracaz. benim sorum şu olacak çevre birimini kurarken hangi işlemleri yaptınız şimdiden teşekküler...
 
Üyeler Görebilir
Çevre Yönetim Birimi Kurulması için neler gerekiyor? Prosedürü araştırmama rağmen bir şey bulamadım; 2 çevre görevlisi tamam eyvallah, ya sonrası?
 
Üyeler Görebilir
benim bildigim kadarıyla şu şekilde

Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!


Bu adresten çevre yönetim birimi olarak kullanıcı adı ve şifreyle giriş yapıyoruz. orada ki kademelere bakarsanız görürsünüz zaten o bilgileri dolduruyorsunuz ve çevre görevlilerinin girişini yapıyorsunuz bakanlıkta onay verdikten sonra artık o kayıt olan çevre görevlileri kendi sayfalarından firma ile ilgili bilgileri girer.
 
Üyeler Görebilir
Merhaba Arkadaşlar

Bildiğiniz gibi danışmanlık firmasında çalışan bir çevre mühensisi tesisler ek-2 listesinde 26, ek-1 listesinde ise 13 firmaya bakabiliyor. Çevre Yönetim biriminde böyle bir sınırlama var mı acaba?
 
Üyeler Görebilir
Çevre yönetim birimi kurulması için izlenecek yolu oluşturmaya çalışıyorum arkadaşlar..
Sizlere de danışmak istedim, eksik bir kısım var mıdır?
İnceleyip görüşlerinizi bildirirseniz sevinirim...

1.Adım: Başvuruda aşağıdaki bilgiler istenecektir. Bunlar;

1) Firma Vergi numarası ve SGK işyeri sicil numarası,

2) İletişim bilgileri (Adres, telefon, faks, elektronik posta adresi),

3) Çevre yönetim biriminden sorumlu işletme yetkilisinin adı, soyadı ve yetkili olduğuna dair belge,

4) Çevre görevlisi olarak istihdam edilen personelin Türkiye Cumhuriyeti kimlik numaraları ile sosyal güvenlik numaraları,

5) Çevre yönetim hizmeti verilecek işletmeler ile bu işletmelerden sorumlu olacak çevre görevlilerinin listesi,

6) Çalışma ve SGK hizmet belgesi (Çalışması zorunlu 3 (üç) yıl deneyimli çevre görevlisi için)


Belgeler tamamlandıktan sonra bu Yönetmelik kapsamında Bakanlığa yapılacak belge başvuruları elektronik imza ile elektronik ortamda yapılır (e-başvuru) ve belgeler elektronik ortamda verilir.
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
adresinden “Kullanıcı Kayıt” butonunu kullanarak Çevre Yönetim Birim” kayıtlı hale getirilir. Kullanıcı ad-soyad kısmına da tesiste bulunan çevre görevlilerinden birinin adını yazıyoruz (bu kısmından emin değilim, eğer tesis yetkilisi olacak ise o kişye ait elektronik imza da çıkarılması gerekecek)
 
Üyeler Görebilir
@Mehtap Işık

Çevre Yönetim birimleri ayni maddeye tabi Mehtap hanım,

(3) (Değişik:RG-6/5/2014-28992) Çevre yönetim biriminde çalışan çevre görevlileri sorumlu olacakları işletme sayısı bakımından 10 uncu maddenin altıncı fıkrası hükmüne tabidirler.
10. Madde (6) (Değişik:RG-6/5/2014-28992) Çevre danışmanlık firmasında çalışan çevre görevlisi, Çevre Kanununca Alınması Gereken İzin ve Lisanslar Hakkında Yönetmeliğin Ek-1 listesinde yer alan işletmelerin her biri için iki puan, Ek-2 listesinde yer alan işletmelerin her biri için bir puan olmak üzere en fazla 16 (on altı) puana eşdeğer işletmeye hizmet verebilir. Çevre Kanununca Alınması Gereken İzin ve Lisanslar Hakkında Yönetmeliğin Ek-1 ve Ek-2 listelerinde yer almayan işletmelere çevre yönetim hizmeti verilmesi durumunda ise bu işletmelerin her biri (1) bir puan olarak değerlendirilir.
 
Üyeler Görebilir
@İpekszksn
Bir de çevre yönetim birimi yeterlik belgesi için 6500 TL gibi bi para (küsüratından emin değilim) yatırıp bunun dekontunu da sisteme yüklemeniz gerekiyor. Ama onaylandıktan sonra mı yoksa bu aşamalarla birlikte mi emin değilim. Ben bu işlemi hali hazırda onaylanmış bi yönetim birimi için yapmıştım.
 
Üyeler Görebilir
Arkadaşlar çevre yönetim biriminde 3 yıl deneyim şartı için çevre görevlisi belgesi ile 3 yıl deneyim olması zorunlu mu ? Yoksa herhangi bir geri dönüşüm firmasında başka bir görevle 3 yıl deneyim de olur mu?
 
Üyeler Görebilir
Merhaba, işyerinde çevre danısmanlığı firma ile çalısıyoruz yalnız ben de çevre mühendisiyim ve farklı bir alanda çalısıyorum ben isyerinde çevre yönetim birimini olusturabilirmiyim ve bunun için ne yapmam gerek acıgı bu alanda çalısmadıgım için nerden başlayacıgımıda bilmiyorum ve tek cevre görevlisi olursam hergun yınede iş yerınde bulunmak zorundamıyım ?
 
Üyeler Görebilir
ÇEVRE GÖREVLİSİ, ÇEVRE YÖNETİM BİRİMİ VE ÇEVRE DANIŞMANLIK FİRMALARI HAKKINDA YÖNETMELİK mevzuat.gov.tr sayfasında yönetmelikler kısmını seçip orada arasanız çıkan yönetmeliği okuyunca size yardımcı olur. iyi çalışmalar.
 
Üyeler Görebilir
@berke
en az iki çevre görevlisi olmak zorunda ve birinde yanlış hatırlamıyorsam 2 yıl tecrübe şartı var. detaylarını @deniz giray 'ın dediği gibi mevzuattan incelerseniz daha sağlıklı olur.
 
Üst