Çevre izni alınmış bir tesisin faaliyetin sona ermesi

Üyeler Görebilir
atık su deşarj ve emisyon izni alınmış bir tesisin faaliyeti sona ermesi sonucu il çevre yazılı bildirim dışında başka hangi işlemler yapılmalıdır?
 
Üyeler Görebilir
Arkadaşlar merhabalar, danışmanlık hizmeti almış olduğumuz bir şantiyemiz geçen hafta itibari ile faaliyetini durdurmuş ve şantiyemizi taşıma işlemlerine de bugün başlamış bulunuyoruz..Danışmanlık firmamız ile olan sözleşmemizi de fesh etmiş bulunuyoruz..Bu süreçten sonra gerek faaliyet sahibi olarak gerek danışman firma olarak yükümlülükler ve izlememiz gereken yol ne şekilde olmalı, neler yapmalıyız acaba? İyi çalışmalar dilerim.
 
Üyeler Görebilir
Çevre Kanununca Alınması Gereken İzin Ve Lisanslar Hakkında Yönetmelik

Faaliyetin sona ermesinin bildirilmesi

MADDE 14 – (1) Çevre Denetimi Yönetmeliği Ek-I ve Ek-II listelerinde yer alan işletmeler veya hizmet satın alımı yoluna gidilmişse yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firması işletmenin herhangi bir nedenle bir aydan fazla veya sürekli olarak çalışmaması halinde otuz gün içerisinde yetkili merciye haber vermekle yükümlüdür.

Yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmalarının yükümlülükleri
MADDE 12 –

f) Hizmet alımı sözleşmesi yapılması ve iptali durumunda, hizmet verdiği işletmenin durumundaki değişikliği en geç bir ay içerisinde yetkili merciye bildirmekle,
yükümlüdür.
 
Üyeler Görebilir
Selçuk bey teşekkür ederim, son madde bir anlamda açıklayıcı oldu..Fakat değişik olarak şu durum mevcut; sözleşmemizin iptal etme gerekçesi şantiyemizin kapanması..Yani bu süreçte ÇBS ve ilgili kayıtlı sistemlerden silinmesi yada tesisin kapandığı vs gibi işlemler adına neler yapmalıyız?
 
Üyeler Görebilir
Bahsettiğniz süreç için ymnetmeliğin belirttiği bildirimleri yaptıktan sonra ÇBS den kaldırmanızda sorun yok fakat 2012 yılı için Tehlikeli atık beyanını yapmayı unutmayınız.
 
Üyeler Görebilir
Evet, atık beyanı önemli :) Bu ÇBS den kaldırma işlemini sanırım firma olarak biz yapabiliyoruz herhalde değil mi?
 
Üyeler Görebilir
Arkadaşlar bu konuyla ilgili olarak Çevre İzin ve Lisans Yönetmeliği'nde aşağıdaki madde var. Bu madde haricinde faaliyeti sona eren bir tesis için çevre mevzuatı açısından yapılması gereken başka hususlar mevcut mu?

Faaliyetin sona ermesinin bildirilmesi
MADDE 18 – (1) Geçici faaliyet belgesi, çevre izin veya çevre izin ve lisans belgesi almış işletmeler herhangi bir nedenle faaliyetini sonlandırması durumunda 3 ay içerisinde yetkili merciye bildirmekle yükümlüdür.
 
Üyeler Görebilir
@Fecriati

İl Çevre, sadece faaliyetin bittiğini yazı ile kendilerine bildirmemizi istedi, biz de bildirdik, başka bir işlem yapmadık.
 
Üst