Çevre görevlisi taslak

Üyeler Görebilir
İnceleyelim arkadaşlar :)

Çevre Görevlisi, Çevre Yönetim Birimi ve Çevre Danışmanlık Firmaları Hakkında Yönetmelik Taslağı ve Ekleri - Görüş Bildirme Formu
Kirletici Salım ve Taşıma Kaydı Yönetmeliği Taslağı
Büyük Endüstriyel Kazaların Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltılması Hakkında Yönetmelik Taslağı
Çevre Denetimi Yönetmeliği Taslağı - Görüş Bildirme Formu
Çevresel Etki Değerlendirmesi Yeterlik Belgesi Tebliği Taslağı

Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
 

Ekli dosyalar

Son düzenleme:
Üyeler Görebilir
Yıl 2008 : Geleceği parlak meslek olarak görüldü ve tercih edildi.
Yıl ∞ :: Parlamadı...

Yine bir ''Ali yazar Veli bozar'' yönetmelikle karşı karşıyayız. Şimdi 7 yıllık tecrübeli bir mühendis Ek-1 deki bir tesise bireysel olarak bakamıyor. Ama diyelim ki yeni mezun biri danışmanlık firmasında çalıştığı için Ek-1 'e bakabiliyor. Örneğin bir doktora diyorsunuz ki hastanede çalışmazsan hasta bakamazsın diye birşey. Ne akıl, ne mantık. Anlayan varsa anlatsın.
 
Son düzenleme:
Üyeler Görebilir
Arkadaşlar merhaba, koordinatör çevre görevlisi olabilmek için yönetmelikte belirtilen süre zarfında "Çevre Görevlisi" olarak mı çalışmış olmak gerekiyor?
Yoksa, sisteme belgesini hiç yüklememiş biri de 7 yıl bir fabrikada çevre mühendisi olarak çalıştığı taktirde koordinatör çevre görevlisi ünvanına sahip olabilir mi?
 
Üyeler Görebilir
Öncelikle şunu düzeltelim; güncel yönetmelikte bu süre 3 yıl. Henüz 7 yıla çıkaracak yönetmelik geçmedi, hâlâ taslak hâlinde. Diğer kısma gelecek olursak; E-Yeterlik uygulamasında "DENEYİM BİLGİLERİ" kısmı var. Orayı manuel olarak dolduruyorsunuz. Eklediğiniz firmada "ÇEVRE GÖREVLİSİ" olarak çalıştıysanız sürenize işlettirirsiniz. Ama siz çevre görevlisi belgesini 2017'de alıp; 2012'den beri bu işi yapıyorum diyemiyorsunuz maalesef. Belge süreniz ile tecrübenizin uyuşması gerekiyor.
 
Üyeler Görebilir
Bu taslak da yazılanlara bakılırsa bizlere avantajından çok olumsuzlukları olabilecek gibi ama hayırlısı bakalım.
 
Üyeler Görebilir
Şöyle anlatayım; 2017 yılında mezun oldum ve bu belgeyi aldım, aynı yıl içerisinde de bir fabrikada çevre mühendisi olarak çalışmaya başladım fakat firma aynı zamanda çevre danışmanlık hizmeti de alıyor ve tesisin danışmanı, hizmet aldığımız firmadan bir arkadaş. Yani benim belgem hiçbir şekilde sisteme yüklenmedi sadece sigortam çevre mühendisi olarak yatıyor. Bahsettiğiniz E-Yeterlilik uygulamasına nasıl ulaşıldığını dahi bilmiyorum, belgeyi aldım ve öylece duruyor..
 
Üyeler Görebilir
@Melike Yıldız Entegre Çevre Bilgi Sistemi > Şahıs Uygulamaları > E - Yeterlik Uygulaması adımlarını izleyerek uygulamaya girebilirsiniz. Belgenizi 2017'de aldıysanız, çalışmaya başladığınız tarihten itibaren sisteme eklemenizi öneririm. Sonuçta biz danışman olarak da çalışsak; sigortamız Çevre Mühendisi adı altında yatıyor. İşe giriş bildirgenizi muhasebeden talep edip, bahsettiğim uygulamaya girerek yükleyin. En azından 1 yılı aşkın tecrübeniz olur. İlerleyen yıllarda işinize yarayacaktır.
 
Üyeler Görebilir
Çalışan işçi konumundaki çevre mühendisleri olarak en azında iki maddede mutlaka değişiklik talep etmemiz gerektiğini düşünüyorum. Herkesin kendine göre değişmesini istediği hususlar vardır tabi ancak genel olarak çevre mühendislerinin istihdamı açısından aşağıdaki iki madde bence kritik.

MADDE 6 –
(1) Çevre Görevlisi;


c) Üniversitelerin çevre mühendisliği bölümü mezunları ile çevre mühendisliği, çevre bilimleri veya çevre teknolojileri konularında yüksek lisans ve üzeri eğitim almış olanların mezuniyet belgeleri ile sistem üzerinden başvurmaları halinde;

çevre yönetim hizmeti vermek üzere yetkilendirilirler.

(Sadece çevre alanında yüksek lisans eğitimi almış olanların 4 yıllık lisans eğitimi almış olanlarla aynı hakka sahip olmasının adaletli ve hatta yasal olmadığını düşünüyorum. İki yıllık bir eğitim 4 yıllık bir eğitimin yerini tutamaz.)

(3) Çevre danışmanlık firması;
c) Koordinatör çevre görevlisinin, çevre ile ilgili olarak en az 7 (yedi) yıllık mesleki tecrübeye sahip,
çevre görevlisi olması zorunludur.

(Koordinatör görevi üslenecek bir çevre görevlisinin genel tüm çevre konularına hakim olması, bu nedenle de çevre mühendisi olması gerekir.)

Buradan cmo ya [email protected] mail atalım lütfen.
Buradan da bakanlığa görüş bildirelim
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
 
Üyeler Görebilir
danısmanlık fırma hayalı kuran yenı cevremuhendıslerı acısındaan da gelısen kotu durumlar. zaten gelısen degısen yonetmleıklerın hıc bırısı cevremuhendıslerı acsından olumlu gelısmedı. ıs guvenlıgı gıbı meslek tecrubesıne gore a-b-c gruplaması yaparak cevremuhendıslerının de serbest calısma kosulları saglanmalıdır. atık sektorunde de degısen ambalaj atıkları kontrol yonetmelıgı sıfır atık taslagının yayınlanması ozel sektorde calısan cevremuhendıslerının ıs kolunun daralmasına da neden olmaktadır. kısacası ulkemızde cevre muhendıslerı hak etttıgı degerı gorememektedır. deger kavramı perıyodık ontrol serbest calısma durumu sıgortanın farklı yerlerde gosterılmesıne ızın verılmesı . özelde tecrube kazanaan cevremuhendıslerı ıcın kamu da onunu acmak amacıyla kpss sartsız sınav ıle alımların yapılması dogru sonuclar verecektır meslegımız ıcın .
 
Üyeler Görebilir
Bence bu taslak her hali ile iyi düşünülmüş ve çevre müh değerini artıracak ve danışmanlık firmalarının kafasını çalıştırırsa asgari fiyat tarifesinden gerçek bir mühendis gibi iş yapmasını sağlayacak bir sistem. danışmanlık firmalarında asgari ücrete çalışan arkadaşlarda artık bir az dik durabilecek. şuan tartışılması gereken asgari fiyat tarifesine göre iş yapılmasını sağlamak.
 
Üyeler Görebilir
Yukarıda bir çok arkadaşın belirttiği eksiklikler ve yanlışlar ortak. Bu konudaki görüşler umarım değerlendirilir. Ancak bu Çevre Laboratuvar, İSG ,TMGD gibi hizmetlerin yanında danışmanlık hizmeti ''eşantiyon'' veriliyor durumu Laboratuvar kısmı için MELBES ile ortadan kalkmıştır. TMGD hizmeti ile Çevre danışmanlık hizmetini de aynı firmanın veremediği düşünürsek bu durum MELBES ile çözülmüştür. Artık herhangi bir ölçüm ve analizi istediği laboratuvara yaptırmak firmaların kendi elinde olmaktan çıkmıştır. Bence şuan Taslaktaki asgari fiyat tarifesini uygulamak için ortam daha müsait duruma gelmiş. İş asgari fiyat tarifesinin çıkarılıp uygulanmasına kalmış.
 
Üyeler Görebilir
Asgari fiyat tarifesinin uygulanmasına kimse karşı değil zaten. Ama laboratuvar da yaşanılan iskonto olayı yani elden paranın geri verilmesi olayı da danışmanlık sisteminde de yaşanacaktır. Bunu ancak danışmanlık firmalarına da aynı sistemi getirerek çözebilirler. Diğer türlü asgari fiyat tarifesine göre 900 TL +kdv olan bir firma bu rakamı öder. Danışman firma el altından 600 TL sini geri verir. Bu durumda ne olur. Müşteri olan firma daha fazla KDV öder. Danışman firma da ise herşey aynı kalır.
 
Üyeler Görebilir
Ekler kısmında ceza puanlarına bakanlığın belirtmiş olduğu asgari tarifeye uyulmaması durumunda 30 puan ceza uygulanacaktır yazıyor. Danışmanlığın eklerinde son madde olması lazım
 
Üyeler Görebilir
Bu yönetmelik mesleğimiz değerini artıran bir durum derken bana belki kızanlar oldu ama asgari fiyat tarifesinden hizmet yapıldığı zaman küçük danışmanlık firmaları da rahatlıkla istenen şartları sağlar ve istihdam olur. Burada üzerinde durulması gereken asgari fiyat tarifesini hiç kimse su istimal etmemeli. Bu iş su istimal edilmemesi için bu yönetmelik bu şekilde geçmelidir.
 
Üst