Eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Tıbbi atıkların kontrolü yönetmeliğinde değişiklik yapılmasına dair yönetmelik - 18 ağustos 2022
Çok teşekkürler. Sertifikalandırma ile alakalı MYK'nın web sitesinden yaptığım ufak çaplı araştırmaya göre bu sertifikayı verebilecek 4 tane kuruluş mevcut. Araştıracak kişilere kolaylık olması açısından buraya atıyorum.
1. sıradaki kuruluş UGETAM, İstanbul'da bulunuyor. Merkezi Pendik'te. Esenyurt ve Pendik'te sınav yapıyor. Bir personelin 2 defa sınava girme hakkı var.
2 numaralı kuruluş Ankara'da ve belli sayıda talep üzerine İstanbul'a geliyorlar. Çok fazla yerden talep olmuş ve İstanbul'a gelmeleri konusunda bir sıkıntı olmayacağını söyledi.
Bu kuruluşlar eğitim vermiyor, sadece sınav yapıyorlar bilginiz olsun. Sınavlar hem teorik, hem de uygulamalı oluyormuş.
Bu değişen yönetmelikle alakalı bir sorum olacaktı.
15. Maddenin 8. fıkrasında "Atıklar UATF ile gönderilir" ibaresi, "Bakanlık çevrimiçi sistemi ile teslim edilir" şeklinde değişmiş. Yani atık taşıma evrakı fiziki ortamdan çıkarılarak dijital sisteme entegre edilmiş anladığım kadarıyla. Biz normalde tartım cihazından çıkan barkodu taşıma evrakına yapıştırıp İSTAÇ personeline veriyorduk.
Şimdi atık gönderim sürecindeki evraklar komple EÇBS'ye mi geçiyor? Hastane personeli olarak bizlerin yapması gereken şey nedir?
Yönetmeliğin 9. maddesinin 1. fıkrasının f bendinde şu ifade yer almaktadır;
f) (Değişik:RG-18/8/2022-31927) Günlük 1 kilogramdan fazla tıbbi atık üretmesi durumunda tıbbi atıklarını Bakanlık çevrimiçi sistemini kullanarak, günlük 1 kilograma kadar tıbbi atık üretmesi durumunda ise tıbbi atık alındı belgesi/makbuzu kullanarak teslim etmekle yükümlüdürler.
g) (Değişik:RG-18/8/2022-31927) Tıbbi atıkların yönetimiyle görevli personeli periyodik olarak eğitmekle/eğitimini sağlamakla ve ilgili alanda MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi bulunan personel çalıştırmakla;
Buradaki personel hastane personeli mi yoksa toplayıcı firmanın personeli mi ? Hastanelerdeki tıbbi atık taşıyıp depolayan personeli(tıbbi atık sorumlusu) ilgilendiriyor mu acaba?
Heryeri hala sağlık kuruluşu olarak değerlendiriyorlar. 3 ayda ancak 1kg eden tıbbi atığımız var. Temizlik personelinden birini belirleyip eğitim aldırdım diyelim. Birde 6 aylik periyotlarla sağlık kontrolüne mi göndereceğim. Bir ayrım yapılmalı yönetmelikte.
Furkan.TYönetmeliğin 8. maddesi,1 fıkrasının g bendi değişikliğe uğramıştı, belediyenin yükümlülükleri başlığı altında bulunmaktadır.
Yönetmelik maddesi: Belediyelerin yükümlülükleri
MADDE 8 – (1) Büyükşehirlerde büyükşehir belediyeleri, diğer yerlerde belediyeler;
g) (Değişik:RG-18/8/2022-31927) Tıbbi atıkların yönetimiyle görevli personeli periyodik olarak eğitmekle/eğitimini sağlamakla ve ilgili alanda MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi bulunan personel çalıştırmakla,
Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin Maddesi ise; MADDE 5- Aynı Yönetmeliğin 8 inci maddesinin birinci fıkrasının (g) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“g) Tıbbi atıkların yönetimiyle görevli personeli periyodik olarak eğitmekle/eğitimini sağlamakla ve ilgili alanda MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi bulunan personel çalıştırmakla,”
Hilal ÇatmaYönetmeliğe göre;
l) Sağlık kuruluşu: Ek-1’de yer alan ve faaliyetleri sonucu tıbbi atık üreten kişi, kurum ve kuruluşları,
Sizinki hangi faaliyete giriyor?
Hilal ÇatmaGerçekten bu uygulamanın düzeltilmeye ihtiyacı olduğunu düşünüyorum.
Hafta da bir saat iş yeri hekimi gelen bir revir (belki yılda 3-5 kg tıbbi atık ya çıkar ya çıkmaz) ile 1.000 yataklı hastane aynı uygulamaya mı tabii tutulur. Muafiyet uygulaması akla mantığa uygun geliyor ama ben mi kolayına kaçıyorum diye de kendimi sorguluyorum. Yılda 3-5 kg ( ya da belki sıfır) tıbbi atık üreten bir revir de ayrıca bir personel istihdam edilmesi eğitimi ve periyodik sağlık kontrolü. Ne bileyim tamam güzel bir şey ama gel bunu iş verene anlat. Adam bu ekonomik düzende makine başında ki 10 kişiden birini çıkartıp 9 kişi ile aynı işi yapmaya çalışırken, tıbbi atık personeli bulundurmalıyızı izah etmek, zorlayıcı oluyor
Bu konuyu bence açmaları gerekiyor. Benim firmamda da yılda 3-5 kg anca çıkıyor. Ben de 3 fabrikam için ayrı ayrı personel mi aldıracağım. Ayrıca Eğitim aldırılacak? Ben mi yanlış yorumluyorum? İçeride çalışan temizlik personellerinden birine eğitim aldırsak bu sefer de farklı alanda çalışamaz denilebilir mi? Kafam çok karıştı. Bu işin sorumluluğu bizim üstümüze de kalabilir gibi geliyor. İşverene bu konuyu anlatmak zor olacak. Bence düzenleme gerektiren bir konu.
Burcu B.Aynı sorunu ben de yaşıyorum. Fabrikamızda revir mevcut. Tam zamanlı sağlık memuru ve yarı zamanlı işyeri hekimi mevcut. Günlük 3-4 ayda 1kg tıbbi atık çıkıyor. Bu durumda MYK aldırmalı mıyız? Aldıracaksak kime aldırmalıyız?
Bu site, içeriği kişiselleştirmek, deneyiminize uyarlamak ve kayıt olmanız durumunda giriş yapmanızı sağlamak için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanır.
Bu siteyi kullanmaya devam ederek, çerez kullanımına izin veriyorsunuz.